Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2011

Δημιουργικές προτάσεις για την σωτηρία (κατά ΠΑΣΟΚ) της πατρίδας.

Η αλήθεια είναι πως η πατρίδα μας είναι σε ένα από τα χειρότερα σημεία της ιστορίας της.  Η απλή αλήθεια είναι πως τα είχε ξαναπεράσει...  Πέρσες, οθωμανοί και γερμανοί είχαν και παλιότερα κατακτήσει την πατρίδα μας.

Τότε, ξεσηκωθήκαμε.

Ως μία χρήσιμη μελέτη για το εγχειρήδιο του κάθε βο(υ)λευτή της κυβερνώσας παράταξης αλλά και των παρατάξεων που με γνώμονα το καλό μας θα θέλουν βοήθεια στο τι φόρους θα μπορούσαν να βάλουν ακόμα, η ιστορία μας διδάσκει και εμείς ως Ένωση σε μια προσπάθεια να βοηθήσουμε προτείνουμε τα παρακάτω δοκιμασμένα και σίγουρης επιτυχίας μέτρα.


ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΕΞΙΚΟ ΤΩΝ ΟΘΩΜΑΝΩΝ:
(Κείμενο Ανέστη Συμεωνίδη – Μηχανή του Χρόνου)
Οταν σε μία γλώσσα όπως η τούρκικη, συναντάς τόσες διαφορετικές λέξεις για να περιγράψεις την έννοια του Φόρου, τότε γίνεται αντιληπτό πόσο άρρηκτα δεμένος ήταν αυτός, με την καθημερινότητα των Οθωμανών υπηκόων.
Επί Τουρκοκρατίας υπήρχαν Τακτικοί και Εκτακτοι Φόροι (σημ. Ένωσης: κάτι μου θυμίζει κάτι μου θυμίζει). Η επιβολή των τελευταίων εξαρτιόταν από τα γούστα των εκάστοτε τοπικών αρχόντων, των κοτζαμπάσηδων και της εκκλησίας.
Ωστόσο, κοινός αποδέκτης της Φορολογίας που πέρα από αιμοσταγής ήταν πολλές φορές και ευφάνταστη, υπήρξε ο υπόδουλος Ελληνικός Λαός.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΥΝΥΦΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕ ΓΡΟΣΙΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ…
ΑΒΑΡΙΖ: Ο έκτακτος Φόρος που επιβαλλόταν σε περιόδους κρίσης.
ΒΑΚΟΥΦΙ (VAKIF): Η αφορολόγητη θρησκευτική περιουσία.
ΒΕΡΓΙ : Λέξη που δήλωνε τον Φόρο, την προσφορά στο κράτος.
ΒΟΪΒΟΔΑΣ : Ο κατά τόπο οικονομικός εκπρόσωπος, της κεντρικής οθωμανικής αρχής. Συγκέντρωνε με τα αρμόδια εκτελεστικά όργανα τον «Κεφαλικό Φόρο».
ΔΕΦΤΕΡΔΑΡΗΣ (DEFTERDAR): O οικονομικός διευθυντής, o έφορος υπεύθυνος για το αυτοκρατορικό θησαυροφυλάκιο.
ΔΟΣΙΜΑΤΑ: Ονομασία της τακτικής Φορολογίας. Υπήρχαν δύο ειδών, αυτά που νέμονταν απευθείας στην Κωνσταντινούπολη, όπως ο Κεφαλικός Φόρος και η Δεκάτη, καθώς και όσα καρπώνονταν από ιδιώτες, όπως τα προβατονόμια, οι μισθοί των Καπί- Μπουλουκμπασήδων (αξιωματικών της αστυνομίας) και τα έξοδα των Ταχυδρομείων.
ΕΜΙΡΙ (MIRI): Αλλη μία ονομασία για τον Δημόσιο Φόρο.
ΚΑΤΑΣΤΙΧΟ (TAHRIR DEFTERI): Ορος που αναφερόταν στις Αναλυτικές Φορολογικές Καταστάσεις. Το «κατάστιχο» συντασσόταν από εκτιμητές κάθε 7 χρόνια.
ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ: Στις περιοχές όπου η οικονομία στηριζόταν στην κτηνοτροφία, αντίστοιχη ήταν και η Φορολόγησή τους. Η εποχική μετακίνηση των κοπαδιών για βιοκλιματικούς λόγους επέβαλε Φόρους μετακίνησης και παραμονής στα νέα βοσκοτόπια.
ΜΑΛΕΜΙΡΙ: Ακόμη μία λέξη για τους Φόρους.
MΑΛΙΚΙΑΝΕΣ: Ο Φόρος των προϊόντων που αντικατέστησε τον μουκατά.
ΜΟΥΚΑΤΑΣ: Ο Φόρος των προϊόντων.
ΜΟΥΛΚΙ (MULK): Η ιδιοκτησία των ακινήτων, η οποία έφερε και ανάλογο Φόρο.
MΠΑΞΙΣΙ: Πέρα από τους Φόρους υπήρχε και το «μπαξίσι», το οποίο ήταν απαραίτητο για το «λάδωμα» των δημοσίων υπαλλήλων και των τοπικών αρχόντων της εποχής.
ΜΠΟΥΓΑ ΠΑΡΑΣΙ: Ενας από τους Φόρους που πλήρωναν στην Εκκλησία οι Χριστιανοί υπόδουλοι, όταν παντρευόντουσαν. Η ακριβής μετάφραση είναι «τα χρήματα του ταύρου», πιθανώς αναφερόμενοι στα «κερατιάτικα» που πλήρωναν μετά το γάμο.
ΣΕΛΕΜΗΣ: Ο ενοικιαστής των δικαιωμάτων είσπραξης των Φόρων, από την Πύλη.
ΤΖΕΡΕΜΕΣ (CEREME): Ακόμη μία λέξη για τoν Φόρο, το Πρόστιμο.
ΤΕΦΤΕΡΙ: Δέρμα επεξεργασμένο και από τις δυο πλευρές, επάνω στο οποίο κρατούσαν τα Φορολογικά κιτάπια.
ΦΟΡΟΣ ΑΙΜΑΤΟΣ (DEVSIRME): Γνωστότερο σήμερα ως «Παιδομάζωμα», αποτελούσε έναν από τους πιο σκληρούς Φόρους. Η επίσημη αναφορά του ήταν «η εισφορά των χριστιανών παίδων, για εκπαίδευση στο παλάτι». Στην πραγματικότητα ήταν η δια της βίας πολλές φορές, υφαρπαγή από την οικογένεια και ο εξισλαμισμός Ελληνόπουλων. Καρπός του παιδομαζώματος υπήρξαν τα επίλεκτα στρατιωτικά σώματα των Οθωμανών, οι Γενίτσαροι, (Janissaries, νέος στρατός).
ΦΟΡΟΣ ΒΙΟΤΕΧΝΙΑΣ: Κάθε προϊόν που προερχόταν από εργαστήρια μεταποίησης ή επεξεργασίας πρώτων υλών, όπως σιδεράδικα, τσαρουχάδικα, καποτάδες, αποτελούσε είδος Φορολόγησης.
ΦΟΡΟΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ: Οπως τα σημερινά διόδια, οι πατριώτες επιβαρύνονταν κάθε φορά που έφευγαν ή γυρνούσαν στα χωριά τους, ενώ κάθε 3 έως 5 χρόνια τους επιβάλλονταν φόροι για το πέρασμα από τα ορεινά στενά και τις γέφυρες.
ΦΟΡΟΣ ΣΤΑ ΚΑΠΝΑ (ΓΚΙΟΥΜΡΟΥΚ ΡΕΣΜΙ): Ο πρώτος Φόρος που υποβλήθηκε στα καπνά εισπράττονταν κατά την αγοραπωλησία του καπνού. Αργότερα όταν η Οθωμανική αυτοκρατορία αντιμετώπιζε μεγάλα οικονομικά προβλήματα επέβαλε και επιπλέον Φόρους τα λεγόμενα «μισιακά», όπου το μισό του προϊόντος πήγαινε στο κράτος με τη μορφή χρημάτων.
ΦΟΡΟΣ ΤΖΑΚΙΟΥ: Επιβάρυνε τις οικογένειας που άναβαν το τζάκι στο σπίτι τους.
ΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΤΗΣ: Ο συγκεκριμένος Φόρος αντιστοιχούσε στο 1/10 της αγροτικής παραγωγής.
ΦΙΡΜΑΝΙ (FERMAN): Το Σουλτανικό Διάταγμα, στο άκουσμα του οποίου οι Eλληνες φορολογούμενοι πάθαιναν εγκεφαλικό, κάθε φορά που ανακοινώνονταν νέοι φόροι.
ΧΑΡΑΤΣΙ (HARAC): Από τους ειδεχθέστερους ετήσιους φόρους. Επιβάλλονταν στους μη-μουσουλμάνους άνω των 14 ετών άρρενες, υπηκόους του Σουλτάνου.
Ονομαζόταν και «Κεφαλικός Φόρος».
ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΡΑΓΙΑΔΕΣ, ΟΤΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΜΕΝΕ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ, ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΓΑΛΟΨΥΧΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥ ΔΥΝΑΣΤΗ.
Η είσπραξή του γινόταν πολλές φορές με άγριο τρόπο, με απειλές, μαστιγώματα και υφαρπαγές. Αρμόδιος για αυτή την είσπραξη ήταν κάποιος πλούσιος τούρκος, ο οποίος είχε προηγουμένως νοικιάσει για ένα χρόνο το δικαίωμα αυτό, από την Υψηλή Πύλη.
Το ύψος του Φόρου αυτού, που ήταν σύμφωνος με το Κοράνι, δεν παρουσίαζε μεγάλη διακύμανση και καταλογιζόταν σε κάθε νοικοκυριό με εξαίρεση τους γέροντες, τους ανάπηρους, τους μοναχούς και τους ιερείς.
Από τον «Κεφαλικό Φόρο» εξαιρούνταν ακόμη όσες κατηγορίες του Χριστιανικού πληθυσμού, παρείχαν ειδικές υπηρεσίες προς την Πύλη, όπως οι αρματολοί ή οι Bλάχοι, που ήταν επιφορτισμένοι με τη φύλαξη των ορεινών περασμάτων.
Πέρα από τους παραπάνω Φόρους υπήρχαν κι άλλοι πολλοί που αφορούσαν στα εμπορεύματα των αγορών και των πανηγυριών, στη συντήρηση των τοπικών φρουρίων και τζαμιών, στα καρφοπέταλα, στα καφτάνια, ακόμη και στα μακριά μαλλιά των πατριωτών.
ΙΣΩΣ, ΟΙ ΑΚΟΡΕΣΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΦΟΡΟΕΠΙΔΡΟΜΕΣ ΝΑ ΗΤΑΝ Η ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΝ ΡΑΓΙΑ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙ…
ΥΣ Το κείμενο είναι ενδεικτικό κάποιων φόρων που μπορεί να βλέπουμε ήδη ή θα δούμε στο άμεσο μέλλον.  Δεν αναφέρεται ούτε σε φανταστικά γεγονότα αλλά ούτε και είναι προϊόν μυθοπλασίας...

ΥΣ 2: Για τους καλοθελητές, το κείμενο γράφτηκε με σκωπτική διάθεση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου