Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2011

Από 90 λεπτά ώς 1 ευρώ το λίτρο το πετρέλαιο θέρμανσης


Η τιμή είναι περίπου κατά 30 λεπτά ακριβότερη σε σχέση με πέρυσι
Του Κώστα Σιαμέλη

Από 90 λεπτά έως 1 ευρώ το λίτρο διαμορφώνεται η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, ενώ παραμένουν τα προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς και των καταναλωτών λόγω της απεργίας των τελωνειακών και των ρυθμίσεων που τέθηκαν εφέτος σε εφαρμογή για τη φορολογία και τη διανομή του πετρελαίου.

Οι τιμές για παραγγελίες χονδρικής (πάνω από 1000 λίτρα) στη Θεσσαλονίκη και την Αττική διαμορφώθηκαν χθες στα 91-93 λεπτά το λίτρο, ενώ για μικρότερες παραγγελίες και σε απομακρυσμένες περιοχές οι τιμές κλιμακώθηκαν μέχρι 1 ευρώ.
Συγκεκριμένα, μέχρι 1 ευρώ φθάνουν οι ανώτερες τιμές στην Άρτα, 97 λεπτά στην Πρέβεζα, τα Χανιά και τα Δωδεκάνησα, 96 στη Σάμο και το Ηράκλειο. Στον αντίποδα, τα φθηνότερα πρατήρια είναι στη Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα (89,8 λεπτά), στο Κιλκίς (90 λεπτά), στην Ανατολική Αττική (90,9 λεπτά). Αξιοσημείωτο είναι πάντως το γεγονός ότι στους περισσότερους νομούς δεν έχουν διαμορφωθεί ακόμη τιμές για τη θέρμανση, καθώς η απεργία των τελωνειακών εμπόδισε τον εφοδιασμό της αγοράς από το προηγούμενο Σάββατο, οπότε ξεκίνησε τυπικά η περίοδος θέρμανσης. Από σήμερα οι εκτελωνισμοί γίνονται κανονικά.
Η τιμή του πετρελαίου είναι περίπου κατά 30 λεπτά ακριβότερη σε σχέση με πέρυσι (η τιμή εκκίνησης το 2010 ήταν 65-70 λεπτά το λίτρο) εξαιτίας της αύξησης των διεθνών τιμών και κυρίως του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, από 21 ευρώ το χιλιόλιτρο πέρυσι στα 60 ευρώ φέτος.

Αγώνας δρόμου για την ομαλοποίηση της αγοράς
Μέχρι χθες αργά το απόγευμα η αγορά καυσίμων της Βόρειας Ελλάδας είχε σε μεγάλο βαθμό αποκατασταθεί. Με τη λήξη των κινητοποιήσεων στα τελωνεία νωρίς το πρωί, άρχισε αμέσως ο εκτελωνισμός καυσίμων και πετρελαιοειδών, τα διυλιστήρια και οι αποθήκες εταιρειών εμπορίας έπιασαν δουλειά και οι βυτιοφορείς πάτησαν “γκάζι”, προκειμένου να εφοδιάσουν τα πρατήρια με πετρέλαιο θέρμανσης και βενζίνη.
“Από το μεσημέρι και μετά οι πρατηριούχοι στη Βόρεια Ελλάδα είχαν τη δυνατότητα να προχωρήσουν τόσο στη διανομή πετρελαίου θέρμανσης στα νοικοκυριά όσο και στον εφοδιασμό των ΙΧ αυτοκινήτων με βενζίνη”, δήλωσε ο πρόεδρος του συλλόγου βενζινοπωλών “Μέγας Αλέξανδρος”, Θέμης Κιουρτζής. Πρόσθεσε μάλιστα πως οι πρατηριούχοι, προκειμένου να εξυπηρετήσουν το καταναλωτικό κοινό, προτίθενται να προχωρήσουν σε διανομή πετρελαίου θέρμανσης και την Κυριακή.
Ο προϊστάμενος του 6ου τελωνείου Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσερκέζης είπε ότι μέχρι τη λήξη του ωραρίου των τελωνειακών -στις 3.30 το μεσημέρι- προχώρησε στον μεγαλύτερο βαθμό ο εκτελωνισμός της ποσότητας των καυσίμων και πετρελαιοειδών που συγκεντρώθηκαν τις τελευταίες ημέρες, κατά τις οποίες οι τελωνειακοί πραγματοποιούσαν απεργίες.
Από την πλευρά του, ο προϊστάμενος των σταθμών φόρτωσης σε Καλοχώρι και Ιωνία, Θανάσης Βαλκάνας, διευκρίνισε πως σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητη και αύριο η λειτουργία των δύο σταθμών φόρτωσης της Θεσσαλονίκης, προτίθενται να το πράξουν, έτσι ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η αγορά καυσίμων στη Βόρεια Ελλάδα.


Σύγχυση και ερωτηματικά

Έντονο προβληματισμό στην αγορά προκαλεί η ρύθμιση σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις θα πρέπει από φέτος να χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης στους καυστήρες θέρμανσης. Πέρα από την επιβάρυνση των επιχειρήσεων, καθώς η τιμή του ντίζελ κίνησης (μέσος όρος) διαμορφώνεται στο 1,48 ευρώ το λίτρο, δημιουργείται σύγχυση στις περιπτώσεις όπου στο ίδιο κτίριο με κεντρική θέρμανση συστεγάζονται νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Στις περιπτώσεις αυτές, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, οι επιχειρήσεις θα υποβάλουν δηλώσεις δυο φορές τον χρόνο στην εφορία για να πληρώνουν τον επιπλέον φόρο και τα στοιχεία θα διασταυρώνονται με τις καταστάσεις κοινοχρήστων.

ΠΗΓΗ: Εφ. Μακεδονία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου