Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Το μετρό "σκοτώνει" την αγορά της Θεσσαλονίκης

 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhesY0CmrTDxi83RxedjuISGcDZCaIVoMcO8sT4AdGSIMZChEDoATV9djB7Frq_4elI2mEiUzaAaI6EcdDwKUj5zaRy3HNm8KfT_1qGx4rJfdMvt2Lj3n563Vq_c7-iDCgfEu9sO_fkKcPU/s1600/metro_thessalonikis.jpg
Mόνο λουκέτα έχει φέρει μέχρι στιγμής στη Θεσσαλονίκη η κατασκευή του μετρό, η οποία δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2016. Η πρωτοφανής οικονομική δυσπραγία σε συνδυασμό με τα προβλήματα που προκαλούν τα εργοτάξια του μετρό στα καταστήματα της πόλης έχουν φέρει σε απόγνωση τους επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης.
Επιπροσθέτως, η οικονομική κρίση και η ύφεση, που «μεταφράζονται» στην αγορά σε απουσία τζίρου και σχεδόν παντελή έλλειψη ρευστότητας, έχουν δημιουργήσει παρατεταμένες συνθήκες ασφυξίας για επαγγελματίες και μικρομαγαζάτορες...

Προκειμένου να γίνει κάτι, ώστε να στηριχθούν οι μικροί επιχειρηματίες και οι έμποροι, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης συγκαλεί το μεσημέρι της προσεχούς Τετάρτης σύσκεψη, στην οποία έχουν κληθεί υπουργοί, παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και στελέχη των αστυνομικών, φορολογικών και δικαστικών αρχών, ώστε να τεθούν τα θέματα με συγκεκριμένο τρόπο και να δοθούν -κατά το δυνατόν- συγκεκριμένες απαντήσεις και πρακτικές λύσεις.
Ενα από τα μεγάλα προβλήματα του κέντρου της Θεσσαλονίκης είναι η παράταση για χρόνια των έργων κατασκευής του μετρό. Ηδη, όπως καταγράφεται σε έρευνα της Αναπτυξιακής Εταιρίας του ΕΕΘ, το 35% των καταστημάτων που βρίσκονται στον άξονα κατασκευής του μετρό (κυρίως Μοναστηρίου, Εγνατία, Δελφών) έχουν κλείσει, ενώ τα υπόλοιπα υπολειτουργούν, αφού η πρόσβαση είναι προβληματική.
Ειδικά για το θέμα του μετρό, ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης, έστειλε επιστολή στον καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστή Χατζηδάκη, στην οποία περιγράφει την κατάσταση που υπάρχει και τις συνέπειές της και ζητά από τον υπουργό να παρέμβει, ώστε αφενός να επιταχυνθούν οι εργασίες και αφετέρου να ληφθούν άμεσα μέτρα ανακούφισης των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.
Η επιστολή
Στην επιστολή του ο πρόεδρος του ΕΕΘ χαρακτηρίζει το μετρό «έργο πνοής για τη Θεσσαλονίκη» και ταυτόχρονα σημειώνει ότι, παρά τα επανειλημμένα διαβήματα από το 2006 προς κάθε αρμόδιο, υπάρχουν ακόμη άλυτα ζητήματα που θα έπρεπε να έχουν αντιμετωπιστεί πριν καν ξεκινήσει το έργο. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτει τον άμεσο κίνδυνο να σταματήσει το έργο «με δεδομένο ότι τον Οκτώβριο λήγει η συμβατική υποχρέωση του αναδόχου, ο οποίος, κατά πληροφορίες μας, προετοιμάζεται να εγείρει αξιώσεις αποζημίωσης εκατοντάδων εκατομμυρίων λόγω των καθυστερήσεων».
Οπως σημειώνει ο Μιχ. Ζορπίδης, από την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί οι μεν επαγγελματίες «έχουν εξαθλιωθεί και βρίσκονται στα πρόθυρα παράκρουσης χωρίς να μπορούν να πληρώσουν και τις υποχρεώσεις τους προς το κράτος», το δε κράτος «είναι πολλαπλά ζημιωμένο, διότι χάνει έσοδα από τη μείωση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων που θίγονται αλλά και από την αδυναμία τους να καταβάλουν τις υποχρεώσεις τους».
Η πρόταση του ΕΕΘ
Και η επιστολή καταλήγει: «Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, εκτιμώντας την κρισιμότητα της κατάστασης και τα αδιέξοδα στα οποία έχουν εμπλακεί οι επαγγελματίες χωρίς καμία δική τους ευθύνη, προτείνει για άλλη μια φορά να ληφθούν τα ακόλουθα μέτρα για την ανακούφισή τους.
1. Πλήρης απαλλαγή τους από την καταβολή δημοτικών τελών.
2. Θέσπιση ειδικών χαμηλών φορολογικών συντελεστών για τη φορολόγηση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, για όσο διάστημα καθυστερεί το έργο.
3. Υπαγωγή σε ειδικό καθεστώς για τις ασφαλιστικές εισφορές των ταμείων ΙΚΑ και ΟΑΕΕ.
4. Εφαρμογή ευνοϊκών ρυθμίσεων για την καταβολή τόσο των φορολογικών όσο και των ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
5. Βελτίωση των συνθηκών διέλευσης στους χώρους γύρω από τα εργοτάξια με πρώτες προτεραιότητες την καθαριότητα, τον ευπρεπισμό, την ασφάλεια και το φωτισμό.
6. Αστυνόμευση των χώρων των εργοταξίων, που ιδιαίτερα κατά τις νυχτερινές ώρες γίνονται θύλακες παραβατικότητας.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου