Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Α ρε ΕΣΕΕ που σου χρείαζεται Jumbo....


ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Αθήνα, 5 Ιουλίου 2012
Αρ. πρωτ : Φ1.2. 893

Προς
 Ομοσπονδίες μέλη ΕΣΕΕ
Έδρες τους

ΘΕΜΑ: Δικαίωση της ΕΣΕΕ αναφορικά με την προκλητική διαφήμιση του JUMBO

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση σας αναγγέλλουμε την επιτυχία της ΕΣΕΕ για άμεση απόσυρση της διαφήμισης του JUMBO με τίτλο «Ε ρε Jumbo που σας χρειάζεται».  Η Συνομοσπονδία από την πρώτη στιγμή που άρχισε να δέχεται τις κατά κύματα διαμαρτυρίες των συναδέλφων, οργάνωσε συντονισμένα τις αντιδράσεις μας, απευθυνόμενη σε όλους τους φορείς της αγοράς και προσφεύγοντας στην αρμόδια πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας.
Η Επιτροπή συνεδρίασε την 3 Ιουλίου και αποφάσισε τα εξής:
  1. Το ραδιοφωνικό μήνυμα μπορεί να παραπλανήσει μέρος των καταναλωτών, ενώ λειτουργεί δυσφημιστικά απέναντι στις λοιπές εμπορικές επιχειρήσεις.  Δίνεται προθεσμία στο JUMBO να το αλλάξει εντός 2 ημερών.
  2. Στοιχεία τόσο του ραδιοφωνικού όσο και του τηλεοπτικού μηνύματος υπαινίσσονται βίαιη συμπεριφορά και δίνεται προθεσμία 4 ημερών στο JUMBO να απαλείψει τα σχετικά στοιχεία.
Το κυριότερο από όλα είναι ότι ενδεχόμενη προσφυγή του JUMBO στην δευτεροβάθμια επιτροπή δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα, άρα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στις διατασσόμενες ενέργειες. 
Η σχετική απόφαση θα αποτελέσει στο μέλλον ένα ισχυρό προηγούμενο για ανάλογες διαφημίσεις, οι οποίες θα έχουν εντελώς αφοριστικό περιεχόμενο για το σύνολο του εμπορίου, προς όφελος μόνο του διαφημιζόμενου.
Για οποιαδήποτε περαιτέρω εξέλιξη σε σχέση με την συγκεκριμένη υπόθεση, θα σας κρατήσουμε ενήμερους.

Συναδελφικά,

                Ο Πρόεδρος

   
        Βασίλης Κορκίδης
Ο Γενικός Γραμματέας

Γιώργος Καρανίκας




 Ακολουθεί η απόφαση του ΣΕΕ



ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΑΠΟΦΑΣΗ Αρ. Α 4565             

ΑΙΤΟΥΣΕΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ
Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ)
ΘΕΜΑ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
JUMBOJUMBO ΠΟΥ ΣΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ”   

ΗΜ/ΝΙΑ & ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
Α / 4562 / 28.06.2012
ΗΜ/ΝΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ
03.07.2012
ΗΜ/ΝΙΑ  & ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Α / 4565 / 05.07.2012           

ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
Α. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Α. ΚΑΡΑΔΗΣ
Γ. ΒΑΚΟΝΔΙΟΣ
Δ. ΚΟΡΔΑΣ
ΣΔΕ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΣΔΕ
ΕΔΕΕ
ΕΔΕΕ
ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ
Α. ΜΕΓΓΟΥΛΗΣ

Π. ΖΑΛΩΝΗΣ
Α. ΚΕΛΑΪΔΗΣ
Ι. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΕΣΕΕ

POLLEN
POLLEN
JUMBO

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ           
ΕΔΕΕ – ΣΔΕ – ΕΣΡ
                       

Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας και τον Κανονισμό Λειτουργίας, έλαβε υπόψη της την αίτηση ελέγχου, εξέτασε την υπό έλεγχο επικοινωνία και αξιολόγησε όλα τα στοιχεία που κατατέθηκαν και τα επιχειρήματα που αναπτύχθηκαν κατά τη συνεδρίαση.

Η Επιτροπή εξέτασε λεπτομερώς τις υπό κρίση επικοινωνίες JUMBO (3 τηλεοπτικά spots και 1 ραδιοφωνικό spot) και μετά από διεξοδική συζήτηση κατέληξε στα ακόλουθα:

Σχετικά με το ραδιοφωνικό, η Επιτροπή διαμόρφωσε την άποψη ότι το μήνυμα της επικοινωνίας αυτής πέραν του να προβάλλει έμμεσα τις χαμηλές τιμές των προϊόντων του JUMBO, στοχεύει στο να αναδείξει (το πραγματικό γεγονός) ότι άλλες εμπορικές επιχειρήσεις - προφανώς «κακοί» επαγγελματίες της αγοράς - πωλούν αδικαιολόγητα ακριβά τα προϊόντα τους, εξαπατώντας με τον τρόπο αυτό τους καταναλωτές.
Εντούτοις, ο τρόπος με τον οποίο διατυπώνονται ορισμένες εκφράσεις στην επικοινωνία, και συγκεκριμένα η χρήση του β’ πληθυντικού προσώπου, είναι πιθανό να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το παραπάνω μήνυμα-καταγγελία αφορά στο σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων αδιακρίτως, χωρίς καμία επιφύλαξη ή περιορισμό, περιλαμβάνοντας έτσι στους αποδέκτες του και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά έντιμα και θεμιτά (γεγονός που επίσης ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα).
Συνυπολογίζοντας στα παραπάνω ότι υπό τις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες της οικονομικής κρίσης πλήθος εμπορικών επιχειρήσεων αντιμετωπίζει οξύτατα προβλήματα αλλά και ότι το καταναλωτικό κοινό είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο σε θέματα ακρίβειας – οικονομίας, η Επιτροπή κατά πλειοψηφία έκρινε ότι το υπό έλεγχο ραδιοφωνικό μπορεί να παραπλανήσει μέρος των καταναλωτών και να λειτουργήσει δυσφημιστικά απέναντι σε κάποιες εμπορικές επιχειρήσεις.
Για τους λόγους αυτούς η Επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε ότι το εν λόγω ραδιοφωνικό προσκρούει στα άρθρα 1.2 και 12 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθεί αναλόγως εντός 2 ημερών.

Επιπλέον, η Επιτροπή έκρινε ότι ο συνδυασμός του λεκτικού «ε ρε Jumbo που σας χρειάζεται», που αποτελεί παράφραση της γνωστής φράσης «ξύλο που σας χρειάζεται», με το ηχητικό (ήχος «ξυλιάς») στο ραδιοφωνικό και με το οπτικό (απεικόνιση ξύλου / σανίδας) και το ηχητικό (ήχος «ξυλιάς») στα 3 τηλεοπτικά spots, υπαινίσσεται βίαιη συμπεριφορά και για το λόγο αυτό αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι υπάρχει παραβίαση του άρθρου 4.3 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να γίνει η ανάλογη τροποποίηση εντός 4 ημερών.           


 

Προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας προβλέπεται στον άρθρο 13.Ζ του Κανονισμού της ΠΕΕΕ. Επισημαίνεται ότι με βάση το ίδιο άρθρο η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της παρούσας.
Υπενθυμίζουμε σύσταση του Δ.Σ. του ΣΕΕ προς τα εμπλεκόμενα μέρη να μη χρησιμοποιούν ή κάνουν αποσπασματικές αναφορές σε αποφάσεις των Επιτροπών για σκοπούς δημοσιότητας ή προβολής, προκειμένου να αποφεύγονται παρερμηνείες.

2 σχόλια:

  1. Μιλάνε κι αυτοί που πουλάνε μόνο τα κινέζικα φθηνά και όλα τα άλλα στις ίδιες τιμές (και μεγαλύτερες) με τα υπόλοιπα μαγαζιά του κλάδου τους.

    Επίσης, φίλοι γονείς, δεν είναι λίγο ειρωνικό να αγοράζετε παιχνίδια για να παίξουν τα παιδιά σας απο ένα μαγαζί το οποίο και κακής ποιότητας παιχνίδια έχει, αλλά και πολλά απο αυτά φτιάχνονται σε εργοστάσια που απασχολούν παιδιά σαν τα δικά σας σε μια σύγχρονη μορφή δουλείας (ναι, στο ι ο τόνος);

    Είμαστε οι επιλογές μας τελικά ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ασφαλώς και είμαστε οι επιλογές μας.

    Αν ένα μαγαζί της γειτονιάς φέρει το κινέζικο ρούχο/παιχνίδι/έπιπλο, ο πελάτης θα το δει και θα τον κατηγορήσει.

    Δεν κάνει όμως το ίδιο ούτε στην λαϊκή, ούτε στο πανηγύρι, ούτε και στο jumbo...

    Απλά, δεν μπορούμε να βάλουμε με το μυαλό μας, πως το "κέρδος" από την προτίμηση σε αυτά τα μαγαζιά, πληρώνετε με 26% ανεργία και την απουσία παραγωγής στην χώρα μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή